درمان خانگی التهاب لثه با این روش


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک; التهاب لثه می تواند منجر به التهاب لثه شود. معمولا به صورت جوش های متورم ظاهر می شوند. عامل اصلی جوش ها باکتری ها هستند، باکتری هایی که در اثر پلاک، غذا و پوسیدگی ایجاد می شوند و در نتیجه باعث ایجاد عفونت می شوند که سطح لثه زیرین را درگیر می کند. التهاب لثه می تواند نشانه سرطان حفره دهان باشد، اما بسیار نادر است و بسته به اینکه التهاب لثه در کجا باشد، می توان آن را به سه نوع تقسیم کرد:

در خط لثه: التهاب لثه

در ریشه دندان: تورم جانبی

در بافت دندان: التهاب دندان

علائم التهاب لثه

التهاب لثه اغلب دردناک است. درد ممکن است اولین علامت التهاب لثه باشد. وجود آن را می توان با زبان حس کرد یا در آینه دید.

سایر علائم التهاب لثه شامل موارد زیر است:

بوی بد دهان

خون ریزی

ترشح دهان

درد در گوش

لثه های متورم

حساسیت به گرما یا سرما

حالت تهوع

تب

التهاب لثه

درمان التهاب لثه

التهاب لثه اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان است. بهداشت مناسب دندان بهترین راه برای پیشگیری از التهاب لثه است.

در چنین مواردی، پزشک به شما توصیه می کند که از آنتی بیوتیک برای رفع عفونت استفاده کنید. شما همچنین باید موارد زیر را انجام دهید:

رعایت بهداشت و تمیز کردن عمیق دهان توسط دندانپزشک در صورتی که علت آن ناسالم بودن لثه باشد.

اگر علت جوش پوسیدگی باشد، کانال ریشه دندان را تمیز کنید.

درمان دندان های بد

از بین بردن جوش ها با جراحی: جوش های مزمن لثه بسیار دردناک هستند و گاهی نیاز به جراحی دارند و احتمال عود این جوش ها بعد از جراحی وجود دارد، بنابراین باید در این مورد با متخصص لثه صحبت کنید.

بسیاری از پزشکان خشک کردن جوش را توصیه می کنند، که احتمال بازگشت آن کمتر است، اما این روند کمی پیچیده تر است. بعد از این عمل طبق تجویز پزشک باید چند روز آنتی بیوتیک مصرف کنید.

درمان مشکلات لثه: بسیاری از مشکلات لثه به دلیل بیماری لثه است و در نتیجه پزشک لثه شما را از شر باکتری ها که برخی از آنها با جراحی لثه مرتبط هستند، رها می کند.

درمان ریشه: برخی از این جوش ها به دلیل التهاب و آبسه دندان است که در این صورت کانال ریشه درمان می شود و در این موارد می توان پرکردن یا کشیدن دندان را انجام داد.

خشک کردن جوشان:

خشک کردن جای جوش در مطب بسته به محل جوش به دو صورت انجام می شود:

خشک شدن در داخل لثه

در این حالت جوش فشار داده می شود تا بیرون بیاید و این فشار باعث آزاد شدن چرک و ترشحاتی می شود که بین دندان و بافت نرم نفوذ می کند. پس از این درمان احساس راحتی خواهید کرد زیرا فشار داخلی کاهش می یابد. بهداشت و پاکسازی عفونت های رایج مهمترین بخش این درمان است.

جای جوش را در قسمت بیرونی لثه با یک برش کوچک خشک کنید

زمانی که جوش از خط لثه دور باشد، دندانپزشک مجبور می شود برای از بین بردن چرک، لثه را برش دهد، فرآیندی که اصلاً دردناک نیست و نیازی به بخیه زدن ندارد.

درمان عفونت لثه

آب نمک را رول کنید

دهان را با پراکسید هیدروژن (3٪ آب و 3٪ پراکسید هیدروژن) شستشو دهید.

دهان خود را با آب سیر بشویید

روغن میخک را روی نقطه جوش بمالید

روغن درخت چای را روی ناحیه لثه بمالید

پیاز خام بخورید: پیاز حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که به تقویت دهان و لثه کمک می کند. می توانید مقداری از آن را در کنار ساندویچ خود قرار دهید.

خمیر مناسب برای درمان التهاب لثه

عناصر:

نصف قاشق چایخوری روغن خردل

یک قاشق چای خوری زردچوبه

نصف قاشق چایخوری نمک

همه مواد را با هم ترکیب کرده و خمیر حاصل را روی لثه ها قرار دهید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که از بیماری لثه جلوگیری می کند و استفاده از این ترکیب به مدت یک دقیقه در روز می تواند التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و باکتری ها را از بین ببرد. حتی می توانید مقداری از این خمیردندان را جایگزین کرده و با آن بشویید.

تهیه پراکسید هیدروژن برای دهانشویه:

شیوه آماده سازی:

یک قسمت پراکسید هیدروژن و دو قسمت آب را در دهان بچرخانید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

نحوه استفاده از حبه سیر برای درمان التهاب لثه

یک حبه سیر را خرد کرده و با چنگال له کنید و سپس روی محل مورد نظر ضربه بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا بسوزد. تحریک آن به دلیل ماده ای به نام آلیسین است که باعث واکنش های شیمیایی می شود.

آلیسین یک آنتی بیوتیک طبیعی است که در پیاز یافت می شود و در مبارزه با التهاب لثه موثر است، بنابراین اگر دندان درد دارید با این ترکیب تمام می شود.

استفاده از قرص سیر می تواند به همین نتیجه منجر شود.

آیا آموکسی سیلین در درمان التهاب لثه موثر است؟

سوالات زیادی در مورد این سوال وجود دارد که پاسخ به آنها آسان نیست.

دندانپزشک شما با داروهایی مانند آموکسی سیلین، مترونیدازول یا کلیندیمایسین برای تسکین التهاب لثه و علائم آن مانند التهاب صورت (گونه ها)، تب به شما کمک می کند.

آنتی بیوتیک ها علاوه بر درمان در همه انواع درمان ها نیز استفاده می شوند.

برای از بین بردن جوش های دوران بارداری چه کنیم؟

بارداری به روش های مختلفی باعث اختلال در هورمون های زنان می شود و مطالعات نشان داده اند که کیفیت و کمیت بزاق دهان در دوران بارداری تغییر می کند که معمولاً کاهش می یابد.

این نوع بزاق همچنین می تواند آلودگی های دهان را از بین ببرد که در این شرایط احتمال تشکیل پلاک و باکتری به شکل بیماری لثه وجود دارد که ممکن است به دلیل خونریزی، تورم، جوش و یا همراه با تومور باشد.

دوره پس از زایمان همچنین می تواند یک عامل خطر برای التهاب لثه باشد که معمولاً با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان تشدید می شود.

فرآیند از بین بردن جوش در دوران بارداری بسیار آسان و راحت است و نیازی به بیهوشی ندارد.

چگونه التهاب لثه در کودکان را درمان کنیم؟

التهاب لثه در کودکان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، معمولاً دلیل اصلی آن عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر عفونت به ریشه دندان نزدیک شود، تورم و ترشح بیشتر می شود و در این صورت باید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید