آغاز پخش 4 سریال ایرانی و خارجی از شبکه تماشا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، سریال های «طوفان شن»، «بینوایان»، «قصه های تبان» و داستان از امشب 30 فروردین ماه در چهار باکس مختلف روی آنتن این شبکه می رود.

18 ساعت

«طوفان شن» به کارگردانی جواد شمکداری و نویسندگی شمکداری و سعید سهیلی محصول سال 1375 است.

این سریال برگرفته از نسخه طولانی فیلم طوفان شن است.

هنرمندانی چون احمد نجفی، فیروز بهجت محمدی، حسین انصاری، مهشید افشارزاده و … از دهه 70 در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند. «طوفان شن» بر اساس داستانی درباره حمله نظامی آمریکا به ایران در سال 1980 ساخته شده است.

مقامات آمریکایی پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تصمیم به تهاجم نظامی به ایران اسلامی و انقلاب نوپای آن گرفتند. یک جاسوس پنتاگون در راه ایران است تا برای تجاوز آماده شود. حمله نظامی آغاز می شود، اما طوفان شن در صحرای طبس آغاز می شود.

ساعت 22:00

سریال کوتاه «بینوایان» ساخته کارگردان تام شنکلند محصول سال ۲۰۱۸ بریتانیا است که بر اساس رمان فرانسوی به همین نام اثر ویکتور هوگو ساخته شده است.

رمان بینوایان، کلاسیک ادبیات فرانسه ویکتور هوگو، یکی از آثار برجسته ادبی جهان است که زندگی مردی به نام ژان والژان را به تصویر می کشد که توسط بازرسان جاوارد دستگیر شد. این رمان بیانگر بدبختی و فقر طبقه فقیر جامعه در فرانسه آشفته پس از ناپلئونی است.

تاکنون فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زیادی ارائه شده است و تام شنکلند نسخه جدیدی از آن را به عنوان سریال تلویزیونی در سال 2018 ارائه کرد.

در این سریال دومینیک وست، دیوید اولری، عادل اختر، لی لی کالینز و الی بمبر به ایفای نقش پرداخته اند.

مجموعه کوتاه شش قسمتی «بینوایان» با ترجمه وحید جانفرسا توسط اکبر صالحی ضبط شد.

علی همت مومیوند، سعید مظفری، اکبر منانی، بهروز علی محمدی، ناهید امیریان و شراره حضرتی از جمله صداپیشگان دوبله شخصیت های این سریال هستند.

ساعت 23:00

قصه های تبیان سریالی ایرانی به تهیه کنندگی فرج الله سلاشور در ژانر ملودرام، مذهبی و تاریخی است.

این مجموعه تلویزیونی در 45 قسمت توسط کارگردانان جوان به تهیه کنندگی زنده یاد فرج الله سلاشور، کارگردانی جمال شورجه و نویسندگی منصور ابراهیمی به نمایش درآمد.

فیلمنامه «قصه های تبیین» با تأکید بر مضامین قرآنی نوشته شده و تمامی داستان ها و روایات آن بر اساس وقایع و داستان های واقعی جلوی دوربین می رود.

24 ساعت

مجموعه تلویزیونی «تاریخ» به کارگردانی سید جمال سید خاتمی ساخته می شود و هر قسمت داستانی جداگانه با بازیگران مختلف دارد. حبس جایگزین، بحران خانوادگی و طلاق از موضوعات اصلی این سریال است و توسط مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی نوشته شده است.

مجموعه تلویزیونی «داستان» به تهیه کنندگی بهروز مفید تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید