مرورگر مایکروسافت اج مجهز به VPN است


مایکروسافت در حال آزمایش سرویسی شبیه به VPN برای Edge است تا تجربه مرور با مرورگر را ایمن تر کند و از حریم خصوصی کاربران بهتر محافظت کند.

صفحه جدیدی در وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت به قابلیتی به نام Microsoft Edge Secure Network اشاره می‌کند. این ویژگی که حاصل همکاری مایکروسافت و Cloudflare است، امکان رمزگذاری داده ها را فراهم می کند و از رهگیری آنلاین کاربران جلوگیری می کند.

به گفته توسعه دهندگان XDA، حتی اگر عضو کانال توسعه دهندگان مایکروسافت باشید، اکنون نمی توانید به ویژگی جدید مرورگر اج دسترسی پیدا کنید. در نگاه اول، به نظر می رسد که قابلیت های شبکه ایمن مایکروسافت اج مشابه این سرویس کار می کند 1.1.1.1 متعلق به Cloudflare است.

این بدان معنی است که ما عمدتا با یک سرویس پروکسی یا VPN سروکار داریم. این سرویس داده های مرور کاربر را به گونه ای رمزگذاری می کند که حتی توسط یک ISP نیز قابل دسترسی نباشد. سرویس Cloudfler 1.1.1.1 همچنین داده های موقعیت مکانی کاربر را پنهان می کند تا بتوانید به وب سایت ها یا محتوای محدود در منطقه خود دسترسی داشته باشید.

قابلیت Microsoft Edge VPN

برای استفاده از Microsoft Edge Secure Networking باید وارد حساب مایکروسافت خود شوید. مرورگر Edge به کاربر این امکان را می دهد که از یک گیگابایت داده در ماه در یک شبکه امن استفاده کند و داده های مربوط به مصرف داده در حساب مایکروسافت ذخیره می شود. اکثر خدمات VPN رایگان نیستند، بنابراین تعجب آور نیست.

Cloudfler هیچ گونه داده قابل شناسایی شخصی را جمع آوری نمی کند و همه داده های مرور وب هر 25 ساعت حذف می شود. اطلاعات مصرف داده نیز در پایان هر دوره یک ماهه حذف می شود.

مقالات مرتبط:

صفحه جدید در سایت پشتیبانی مایکروسافت حاوی جزئیات کاملی است، از جمله نحوه فعال کردن سرویس Edge VPN، که به این معنی است که Microsoft Edge Secure Network به زودی راه اندازی می شود. کاربرانی که از نسخه Dev یا Canary مایکروسافت اج استفاده می کنند زودتر این قابلیت را دریافت خواهند کرد و پس از مدتی قابلیت شبکه امن هم برای کاربران بتا و هم برای کاربران اصلی منتشر می شود. هنگامی که در دسترس عموم قرار گیرد، شبکه امن از طریق منوی سه نقطه ای در گوشه صفحه قابل دسترسی خواهد بود.

مایکروسافت اج تنها مرورگری در جهان نیست که سرویس VPN ارائه می دهد. Opera برای مدت طولانی VPN رایگان دارد و در سال 2020 موزیلا یک سرویس VPN پولی را برای مرورگر خود راه اندازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید