طرز تهیه سیر پلو خوشمزه و اصیل ایرانی


سیر پلو مانند آب سیر و آش با دانه های سیر یک غذای خاص ایرانی است که می توانید آن را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه پلو با سیر بسیار راحت است و می توانید آن را با ماهی یا مرغ سرو کنید. همانطور که می دانید خواص درمانی زیادی دارد و مصرف آن در غذاهای ایرانی نیز زیاد است. این بار می توانید با ترکیب این غذا با برنج و ماهی غذای مقوی دیگری تهیه کنید.

سیر خواص درمانی فوق العاده ای دارد. یکی از مهمترین خواص سیر تقویت سیستم دفاعی بدن است. تنظیم فشار خون، هضم، خاصیت ضد التهابی و سم زدایی از مهمترین خواص این ماده غذایی ارزشمند است.

عناصر

* برنج: 2 پیمانه

* سیر تازه: 400 گرم

* ماهی: 4 عدد

* پیاز: 2 عدد

* آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری

* زعفران: به مقدار لازم

طرز تهیه سیر پلو با طعم های مختلف

برای تهیه این غذا باید پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. ماهی را با آب پیاز، زعفران، نمک، آبلیمو و کمی فلفل سیاه مزه دار کنید. ماهی را به خوبی در این مواد ماساژ دهید و حداقل 30 دقیقه به آن زمان دهید. در مرحله بعد چند حبه سیر را برش داده و در ماهیتابه روغنی بریزید. سیر سرخ شده را کمی بعد هم بزنید.

در این قسمت از طرز تهیه سیر پلو باید برنج خود را آماده کنیم. برای اینکه برنج خوب رشد کند، باید آن را دو ساعت خیس کنید. برنج را با کمی نمک و روغن روی اجاق بگذارید و بگذارید بجوشد. در این زمان باید کف برنج را با کاردک جدا کنید. برنج را آبکش کرده و سیر خرد شده را لابه لای برنج داخل تابه بریزید. حالا به 40 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید.

ماهی را از ادویه خارج کرده و اجازه دهید آب آن خشک شود. در هنگام سرخ کردن روغن نمی ریزد. برای قرار دادن ماهی در ماهیتابه دقت کنید که روغن ما خوب داغ شده باشد تا ماهی به ته تابه نچسبد. حالا ماهی را خوب در روغن سرخ کنید.

برای سرو این غذای خوشمزه می توانید از نوشیدنی های مختلف استفاده کنید. این غذا با ماهی سرو می شود زیرا بوی بد ماهی را از بین می برد و طعم مطبوعی به آن می دهد. می توانید ماهی را با برنج در بشقاب یا جداگانه سرو کنید. شما علاقمندان به آشپزی نیز می توانید در لینک با طرز تهیه پلو با ماهی آشنا شوید.

آقا چوگان سردخانه

برای تهیه این غذای لذیذ می توانید از ماهی های مختلف استفاده کنید، همچنین می توانید ادویه های مختلفی به دلخواه داشته باشید. طعم دادن بیش از حد ماهی نیز می تواند بافت آن را خراب کند. در صورت تمایل به انواع پلو نیز می توانید کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید