جریان های پویا دانشجویی هویت اساسی دانشگاه تبریز را تشکیل دادند


جریان های پویا دانشجویی هویت اساسی دانشگاه تبریز را تشکیل دادند

ایسنا/ آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جریان های پویا دانشجویی هویت اساسی دانشگاه تبریز را تشکیل داده اند، گفت: هویت دانشگاهی تلفیقی از آرمان گرایی و عقلانیت است. واقع بینانه است، یعنی. ، عنصر عقلانیت را به همراه دارد تا دچار حرکات غیرمنطقی و انحرافی نشود.

عبدالحسین کلانتری روز شنبه 15 اردیبهشت ماه در مراسمی به مناسبت 15 اردیبهشت، دانشگاه تبریز جریان های پویای دانشجویی در دانشگاه تبریز را منشأ بسیاری از تحولات مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور در قبل و بعد از انقلاب توصیف کرد. انقلاب اسلامی کردستان یکی از وظایف ما پرداختن به نانوشته‌های تاریخ دانشگاه تبریز در دوران انقلاب اسلامی است و شهدای مبارزات انقلاب اسلامی واقعاً سرکوب شدند و لازم است کار اساسی در بررسی و بررسی انجام شود. شناسایی آنها
وی با اشاره به اینکه آرمان گرایی و عقلانیت تا زمانی که در کنار هم باشند منشأ اتفاقات خوبی در جامعه خواهد بود که دانشگاه پیشرو این ترکیب بی نظیر است، افزود: دلیل آن هم این است که دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی را در پی داشته است. از رسانه ها و تکنیک های مختلف برای تمرکز بر آرمان ها و عقلانیت دانشجو استفاده کرد و در نتیجه امید اجتماعی را تضعیف کرد و هویت دانشگاه ها را به چالش کشید.
کلانتری خاطرنشان کرد: وجود زیرساخت های فرهنگی یکی از الزامات رسیدن به دانشگاهی برابر با جامعه اسلامی و ایرانی است که باید در حوزه دانشجو، معلم، کارمند و حتی خانواده های دانشجویی مورد توجه قرار گیرد و بدون ایجاد زیرساخت های فرهنگی، رسیدن به افق های توسعه غیرممکن است و با همکاری همه ارکان دانشگاهی باید پویایی فرهنگی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: امیدواریم با اعلام وزیر علوم مبنی بر اختصاص سه درصد از بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی در سال جاری و همچنین تلاش برای مستقل سازی بودجه در سال 1402 بتوانیم بخشی از کاستی ها را جبران کنیم. و برای افزایش نقش فعالیت های فرهنگی «دستیابی به پیشرفت فرهنگی همراه با سایر تحولات فنی، اقتصادی و سیاسی در مفاد ارتقای رتبه دانشگاه ها و با نگاه کل نگر به زندگی دانشجویی.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید