طرز تهیه مربای میوه سفید


بهترین زمان برای تهیه این مربای خوشمزه بهار و همزمان با رسیدن و فشار دادن توت سفید است. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربا از توت سفید در منزل به روشی بسیار آسان به همراه نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه این مربا در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

مواد لازم برای تهیه مربای توت سفید

میوه های سفید: 500 گرم
شکر: 5 پیمانه
آب لیمو یا آبلیمو: 1 قاشق چایخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آب: 2 و نیم لیوان

نکاتی در مورد مواد اولیه

شاه توت

توت سفید یکی از انواع توت هاست که بهترین آن در ایران با نام توت خراسانی شناخته می شود. این میوه خوش طعم و شیرین که در بهار می رسد سرشار از ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، آهن و منیزیم است. میوه های سفید طبیعتی گرم و مرطوب دارند و برای سلامت قلب، کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به سرطان، درمان آلزایمر، پیشگیری از افسردگی، تقویت کلیه ها، رفع یبوست، پاکسازی کبد، درمان بسیار مفید هستند. کم خونی و تصفیه خون برای تهیه مربای سفید رنگ بهتر است از میوه های تازه و سفت که رنگ شفافی دارند استفاده کنید. میوه های له شده و تیره برای تهیه مربای توت مناسب نیستند.

طرز تهیه مربای میوه سفید

مربای توت سفید

1- ابتدا میوه را خوب بشویید و در صافی بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

2- داخل تابه آب با شکر بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

3- وقتی مخلوط آب و شکر به مدت 5 دقیقه جوشید، میوه سفید شسته شده را به تابه اضافه کنید. حدود 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا میوه ها بپزند و شربت مربا غلیظ شود. در آخر آب لیمو و وانیل را به مربا اضافه کنید. سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود. مربای تمام شده را در شیشه های تمیز و خشک ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات مهم برای تهیه مربا

یکی از راه های فهمیدن آماده و آماده بودن مربا این است که یک قاشق آب مربا را در لیوان یا نعلبکی بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس اگر شیره غلیظ است و به راحتی در ظرف حرکت نمی کند، نعلبکی را بچرخانید. یعنی مربای شما سر جای خود و آماده است.
– در حین پخت هرگز درب قابلمه را نگذارید، رنگ مربا را تیره می کند.
برای جلوگیری از خشک شدن و کپک زدن مربا، بهتر است به اندازه ای که سطح میوه را کاملاً بپوشاند، در ظرف مربا آب میوه بریزید.
در مرحله آخر پخت حتما آبلیمو یا جوهر لیمو را به مربا اضافه کنید و سعی کنید بعد از اضافه کردن آبلیمو مربا را روی اجاق قرار ندهید.
شیشه هایی که برای مربا انتخاب می کنید باید خشک و با درب فلزی تمیز باشند تا مربا به مرور کپک نزند.

دیدگاهتان را بنویسید