شی جین پینگ با باشله ملاقات کرد: ما به اساتیدی که به کشورهای دیگر دیکته می کنند نیاز نداریم



شی جین پینگ در مصاحبه با یکی از مقامات ارشد حقوق بشر سازمان ملل از شهرت حقوق بشر چین دفاع کرد و گفت هر کشوری باید بتواند مسیر خود را بر اساس شرایط خاص خود بیابد.

چین با تلاش‌های مستمر و طولانی‌مدت موفق به دستیابی به مسیر توسعه حقوق بشر شده است که با ادامه تلاش‌های بلندمدت امروز، جهان در حال تطبیق با بافت ملی خود است.

باچله در یک سفر شش روزه به چین است که شامل سفر به سین کیانگ است. مناطق دور افتاده در شمال غربی چین. سفر باشله توسط ایالات متحده و دیگران مورد انتقاد قرار گرفته است و می گویند چین افرادی را که حق صحبت با آنها را دارد محدود می کند و یک کمپین تبلیغاتی را سازماندهی می کند.

رئیس جمهور چین یادآور شد: چین به جای رونویسی از الگوهای حقوق بشری دیگر کشورها باید راه خود را پیدا کند.

او گفت: «هیچ مدینه فاضله حقوق بشر وجود ندارد. ما نیازی به اساتیدی نداریم که به کشورهای دیگر دیکته کنند، چه رسد به اینکه موضوع حقوق بشر را سیاسی و ابزاری کنند، استانداردهای دوگانه را اعمال کنند و به بهانه حقوق بشر در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کنند.

به نقل از سیتیزن، باشله گفت: من چین را به دلیل تلاش هایش برای کاهش فقر، حمایت از حقوق بشر و دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی تحسین می کنم.

اما سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه گفت که واشنگتن انتظار ندارد چین به باشلت اجازه دهد وضعیت واقعی در منطقه سین کیانگ را ببیند.

در مقابل، چین روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده، بریتانیا و دیگر قدرت های خارجی با انتقاد از سفر باچله به دنبال خرابکاری در روابط خارجی هستند.

پکن مدتهاست بازدید از یک هیئت حقیقت یاب سازمان ملل به رهبری میچل باشلت در چین را به تعویق انداخته است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به انتقادها گفت که ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی بارها اظهارات سیاسی مضحکی را در مورد سفر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به چین مطرح کرده اند.

این سخنگو گفت که آنها در ابتدا از کمیساریای عالی خواستند تا از چین و سین کیانگ بازدید کند و تحقیقات را با این فرض انجام دادند که چین گناهکار است.

اما پس از آن، ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها «از تلاش برای برهم زدن و تخریب این سفر دست برنداشتند و برای آن شروطی را تعیین کردند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید