نسخه دسکتاپ DuckDuckGo برای مک وارد شد. کاربران ویندوز هنوز باید منتظر بمانند


تیم توسعه DuckDuckGo برای اولین بار شروع به توسعه یک مرورگر برای تلفن های اندرویدی کرد. مرورگر بر حریم خصوصی کاربر تمرکز می کند، اطلاعات کاربر یا تاریخچه جستجو را ذخیره نمی کند و رابط کاربری ساده آن به آن اجازه می دهد فضای کمی را اشغال کند.

به گزارش Verge، حساب کاربری DuckDuckGo در پستی در توییتر اعلام کرد که نسخه بتا این مرورگر مک را منتشر کرده است. این نسخه، درست مانند اپلیکیشن گوشی، به طور پیش فرض از موتور جستجوی DuckDuckGo مک استفاده می کند و به طور خودکار مرورگرهای وب را مسدود می کند.

این مرورگر همچنین دارای آیکون معروف Fire است که کاربر می تواند با لمس آن تاریخچه مرور خود و تمام اطلاعات مانند کوکی ها را پاک کند.

علاوه بر این، برنامه دسکتاپ مرورگر DuckDuckGo به قابلیت جدیدی برای مسدود کردن دریافت کوکی ها توسط کوکی های مزاحم مجهز می شود. این پنجره های بازشو اولین باری که یک وب سایت مجموعه کوکی را بارگیری می کنید ظاهر می شوند. DuckDuckGo ادعا می کند که این برنامه می تواند 50٪ از این پاپ آپ ها را مسدود کند و به طور خودکار کوکی ها را برای ردیابی اطلاعات کاربر و مرور به حداقل برساند. آلیسون گودمنمدیر ارشد ارتباطات DuckDuckGo گفت که این شرکت قصد دارد با توسعه بیشتر نسخه بتا این قابلیت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

نمایش ردیابی وب سایت های مختلف در فید حریم خصوصی DuckDuckGo


کاربران مک همچنین به فید صفحه اصلی DuckDuckGo دسترسی دارند. این فید شباهت زیادی به بخش گزارش حریم خصوصی در صفحه اصلی سافاری دارد، با این تفاوت که به جای نمایش ردیابی مسدود شده، ردیابی هر وب سایت را به صورت جداگانه نشان می دهد و به کاربر اجازه می دهد تا آنها را بر اساس وب سایت حذف کند. علاوه بر این، DuckDuckGo برای جلوگیری از ردیابی محتوا را در وب سایت هایی مانند فیس بوک آپلود نمی کند. در عوض، با نمایش یک اعلان و درخواست بازخورد از کاربر، به ردیاب هشدار می دهد.

ddg-embed-trackers

DuckDuckGo محتوا را در سایت هایی که بلوک های ردیابی را مسدود می کنند بارگذاری نمی کند.

از دیگر مزایای DuckDuckGo می توان به امکان مدیریت رمزهای عبور (ویژگی که DuckDuckGo قصد دارد برای برنامه تلفن منتشر کند) اشاره کرد. این ویژگی به شما امکان می دهد رمز عبور، تاریخچه و نشانک ها را از مرورگرهای دیگر منتقل کنید و ابزاری به نام رمزگذاری هوشمندتر را ارائه می دهد که کاربر را به وب سایت هایی با اتصالات HTTPS رمزگذاری شده هدایت می کند. با توجه به نشانک های DuckDuckGo، تاریخچه کاربری و رمزهای عبور به صورت محلی ذخیره می شوند و شرکت به این اطلاعات دسترسی ندارد.

DuckDuckGo از ماشین رندر WebKit استفاده شده در سافاری برای توسعه موتور جستجوی خود استفاده می کند و بر اساس نتایج بنچمارک MotionMark 1.2 ادعا می کند که در برخی از ویژگی های گرافیکی سریعتر از کروم نتایج این تحلیل مقایسه ای نشان می دهد که DuckDuckGo حدود 60 درصد کمتر از کروم داده مصرف می کند.

مدیر ارشد محصول DuckDuckGo در مورد رمزگذاری این مرورگر گفت: ‌

علاوه بر موتور تصویربرداری، تمام کدها توسط توسعه دهندگان DuckDuckGo برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و سادگی نوشته شده است. DuckDuckGo در سایر مرورگرها چه در کدنویسی و چه در طراحی هیچ پیچیدگی و شلوغی غیر ضروری ندارد و حس مدرن بودن و سرعت را به کاربر منتقل می کند.

مقاله مرتبط:

کسانی که علاقه مند به استفاده از نسخه بتا مرورگر DuckDuckGo در مک هستند، باید در لیست انتظار خصوصی ثبت نام کنند. برای این کار ابتدا اپلیکیشن گوشی DuckDuckGo را دانلود (یا آپدیت) کرده و سپس در قسمت تنظیمات در قسمت Privacy گزینه DuckDuckGo Desktop را انتخاب کنید. پس از این فرآیند، آنها باید منتظر یک اعلان حاوی کد دعوت و لینک دانلود برای مرورگر مک باشند. شما در حال ثبت نام برای قرار گرفتن در لیست انتظار هستید و از نسخه بتا مرورگر DuckDuckGo در فواصل زمانی معین استفاده می کنید.

DuckDuckGo قصد دارد به زودی یک نسخه مخصوص ویندوز را با استفاده از تصویر پیش فرض مبتنی بر مرورگر Chromium Edge منتشر کند. او همچنین امیدوار است در آینده نسخه ای از سیستم عامل لینوکس را منتشر کند، اگرچه در حال حاضر روی ویندوز و مک متمرکز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید