AUO پنل های 480 هرتزی را برای لپ تاپ ها و نمایشگرها معرفی می کند


اخیراً سازنده نمایشگرها، AU Optronics یا به اختصار AUO، مدل های جدیدی را معرفی کرده است که دود را از سر شما پاک می کند. شرکت در نمایشگاه هفته نمایش 2022 ما مانیتورهای جدیدی را معرفی کرده ایم که دو تای آن ها با نرخ تازه سازی 480 هرتز در دسترس خواهند بود!

مقاله مرتبط:

ممکن است حتی نام AUO را نشنیده باشید. اما حقیقت این است که پنل های این شرکت توسط سازندگان مطرح در محصولات پرفروش مختلف استفاده می شود. پنل جدید AUO با فرکانس 480 هرتز در سایزهای 24 و 16 اینچی عرضه خواهد شد که اولی برای رایانه های رومیزی و دومی برای لپ تاپ ها عرضه خواهد شد.

همانطور که انتظار می رفت، هر دو پنل از رزولوشن 1080p استفاده می کنند و خود پنل به دلیل پاسخ پیکسل سریعتر TN خواهد بود، که برای نرخ تازه سازی 480 هرتز واضح به نظر می رسد. AUO در تبلیغات خود از سرعت پاسخ کمتر از 1 میلی ثانیه برای صفحه نمایش دسکتاپ یاد می کند. متاسفانه این شرکت در اعلام سرعت پاسخگویی پنل لپ تاپ دقت چندانی ندارد و کافی است عددی بین 1 تا 2 میلی ثانیه اعلام کند.

مانیتورهای بازی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در سرعت داشته‌اند، از جمله نمایشگرهای 360 هرتزی که در یکی دو سال اخیر در بازار ظاهر شده‌اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که پنل AUO 480 هرتزی به زودی به صورت تجاری عرضه شود. معمولاً پس از معرفی پنل، ارسال به سازندگان و شروع تحقیق و توسعه درایورها و کنترلرهای نمایشگر و پردازنده های مورد نیاز آن، تقریباً مدتی طول می کشد.

تماشای آپارات در یوتیوب تماشا کنید

مقالات مرتبط:

علاوه بر دو نمایشگر 480 هرتزی، AUO یک صفحه نمایش خمیده 34 اینچی WQHD با نرخ تازه سازی 200 هرتز و DisplayHDR 1000 را نیز معرفی کرد. پنل لپ تاپ 16 اینچی دیگری نیز معرفی شد که می تواند وضوح Quad HD را با نرخ تازه سازی 240 هرتز نمایش دهد! این پنل همچنین از HDR 1000 پشتیبانی می‌کند. هر دو نمایشگر از فناوری AmLED یا Adaptive mini-LED برای کنتراست بهتر و رنگ‌های عمیق‌تر استفاده می‌کنند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان استفاده از پنل های جدید در محصولاتی مانند لپ تاپ و نمایشگرهای بازی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید