بازی های Hackathon 1400 در راه تولید و تجاری سازی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، فرآیند ساخت و حمایت از تجاری سازی بازی های هکاتون در سال ۱۴۰۰ (رویداد سه روزه بازی سازی) با حمایت مالی ساختار همگرای بنیاد ملی بازی سازی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی آغاز شد.

فرآیند بررسی این بازی ها برای تخصیص حمایت مالی برای ساخت و توسعه محصول توسط ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی به عنوان حامی و طراح مشکل Hackathon 1400 و معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام می شود.

به گفته فریبا علیزاده، معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، برای این منظور در پایان سال 1400 در جلسه ای با حضور 13 تیم منتخب از رویداد هکاتون 1400، از آنها خواسته شد که آمادگی خود را اعلام کنند و از 6 تیم برای آماده سازی استفاده شود. برای ساخت و تجاری سازی بازی سند طراحی بازی را اعلام و به دبیرخانه رویداد ارسال کردند.

در طول این فرآیند، اسناد طراحی بازی (GDDs) باید در جلسه ای با نمایندگان ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی ارزیابی شود تا پشتیبانی و تخصیص منابع آغاز شود.

پیش از این، بنیاد ملی نخبگان برای فعالیت های نخبگان به تیم های منتخب در بخش هکاتون بازی های جدی 1400 امتیاز می داد. بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان که هکاتون 1400 را در قالب طرح شهید بابایی به عنوان یک رویداد مسابقه‌ای مشکل‌محور به رسمیت شناخت، امتیاز فعالیت‌های نخبگان انتخاب شده برای این رویداد به برندگان مسابقه تعلق گرفت. بر اساس بررسی کمیته راهبری طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان، اعضای تیم برتر برای رتبه اول 30 امتیاز، عنوان دوم 25 امتیاز و رتبه سوم 20 امتیاز کسب کردند.

همچنین وضعیت فعالیت نخبگان این تیم ها به شرط ورود تیم های منتخب به ساختار پشتیبانی همگرای بنیاد ملی بازی های رایانه ای و تلاش برای تولید و تجاری سازی محصول هکاتون به 100 امتیاز خواهد رسید.

بنیاد ملی بازی‌سازی و بنیاد طراح رویداد هکاتون هر ساله برای حمایت از تجاری‌سازی و توسعه بازی‌های رویداد منتخب، تسهیلاتی را به تیم‌های منتخب ارائه می‌دهند. در همین راستا، بازی «Make a mascot» از بازی‌های منتخب رویداد هکاتون در سال 1399، با حمایت توسعه و تجاری‌سازی، به جشنواره نهایی بازی‌های 1400 شرکت راه یافت و به فینال این بخش راه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید