وزارت امور خارجه باید نقض حقوق ملت ایران را در نهادهای بین المللی پیگیری کند



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه این کمیسیون، گفت: در جلسه شورای عالی حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، محمود عباس زاده مشکینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: این جلسه با حضور کاظم قریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر، به منظور ارائه گزارشی از نحوه اجرا تشکیل شد. “

وی توضیح داد: در این نشست به تحلیل وضعیت کشور، تهدیدها و فرصت های موجود در حوزه حقوق بشر، سوء استفاده برخی کشورهای غربی با تکیه بر حقوق بشر علیه مردم ایران و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای تامین امنیت پرداخته می شود. آنها استدلال می کنند که شورای عالی حقوق بشر نیازمند سرمایه گذاری در یک استراتژی جامع و مؤثر در مورد دوگانه گرایی غربی و ابزارگرایی حقوق بشر است، که این استراتژی ها باید مطابق با اجرای فصل 3 قانون اساسی تدوین شوند تا مردم بتوانند از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

وی ادامه داد: نمایندگان تاکید کردند مواردی که منجر به عدم تضمین حقوق بشر بر اساس اصول قانون اساسی شده است باید توسط ستاد حقوق بشر رصد شود. ستاد حقوق بشر باید راهبردی را بر اساس واقعیات کشور تدوین کند و به عنوان سند ضامن احقاق حقوق بشر در مسیر قانون یعنی تصویب و تایید نهادهای بالاتر دنبال کند.

عباس زاده در پایان گفت: وزارت امور خارجه به همراه ستاد حقوق بشر تصمیم گرفته است مواردی را که حقوق ملت ایران توسط بلوک غرب، گروهک های تروریستی، منافقین و معاندین و یا تحریم های حقوق بشری نقض شده است، حذف کند. مانند مواد مخدری که به حقوق بشر آسیب می رساند یا تضعیف می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید