جزئیات کاهش سود بازرگانی و 440 تعرفه گمرکی اعلام شد



هیئت وزیران پس از حذف 4200 جلد در محاسبه حقوق ورودی، سود بازرگانی و تعرفه گمرکی را به 400 کالا تغییر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه شورای دولت که از سوی معاون اول وزیر اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد، تعرفه کاهش یافت. 440 خط و سود تجارت کاهش یافت.

بر اساس این مصوبه سود بازرگانی محصولات روغنی و روغنی در سال جاری صفر اعلام شده است.

این مصوبه هیئت وزیران در راستای اجرای قانون بودجه سال جاری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تنی از محاسبه ورودیه ها است. بر اساس تبصره 7 قانون بودجه 1401، نرخ ارز برای محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی اعم از اساسی و غیر ضروری (که بیشتر آن مربوط به تولید است) از 4200 تن به نرخ تجارت الکترونیک افزایش می یابد. سیستم. حاشیه). برای کالاهای اساسی، عوارض گمرکی از چهار درصد مقرر در قانون گمرک به یک درصد کاهش یافت، اما برای سایر کالاها بدون تغییر باقی ماند.

با توجه به اثر تورمی افزایش قیمت ارز، مقرر شد تغییراتی در سود تجارت و تعرفه سایر کالاها ایجاد شود که اخیراً در هیئت دولت تصویب شد.

با اعلام سود بازرگانی هیئت دولت، آداب و رسوم ایرانیان اعمال آن الزامی است و محاسبه حقوق ورودی کالا بر اساس نرخ جدید ارز و تعرفه های مصوب می باشد. بر این اساس، با توجه به اینکه قانون بودجه از ابتدای سال جاری لازم الاجرا بوده، برای کالاهای به حداقل رسیده نیز بر این اساس محاسبه می شود. بنابراین گمرک مابه التفاوت حقوق ورودی را از صاحبان کالایی که قبلا از آن ضمانت دریافت کرده اند مطالبه خواهد کرد.

تصویب هیأت وزیران مبنی بر تغییر سود بازرگانی و تعرفه 440 ردیف کالا اینجا قابل مشاهده است است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید