سازمان همیاری شهرداری ها مسئولیت سواحل مازندران را بر عهده گرفت/ تاکید بر رعایت الزامات فرهنگی در طرح دریایی


به گزارش خبرگزاری ساری، سید محمود حسینی پور ظهر امروز در جلسه ساماندهی سواحل استان مازندران اظهار داشت: سواحل مازندران نیازمند متولی است، امسال باید همکاری شهرداری ها بتواند شرایط توسعه سواحل را مطابق با شرایط پذیرش کند. نیازهای فوری و فوری .

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور تاکید کرد سواحل باید به نفع مردم آزاد شود، گفت: مهمترین دغدغه بعد از آزادسازی سواحل مدیریت آنها از ابعاد مختلف است.

حسینی پور حفظ جان گردشگران و حفظ شئونات مذهبی سواحل را مهم دانست و افزود: امسال تمامی سواحل در دسترس عموم است. ارزش‌های اسلامی نباید در معرض مرزها و تهدیدهای فرهنگی قرار گیرد.»

استاندار مازندران بر موضوع اقتصاد ساحلی تاکید کرد و گفت: بیکاری در مازندران بالاست. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید از دریا به عنوان موهبت الهی استفاده اقتصادی کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سواحل مازندران باید هوشمندانه کنترل شود، یادآور شد: مکان های ممنوعه شنا باید با نصب تابلو هشدار داده شود، شهرداری ها موظفند در طرح دریایی با سازمان همیاری شهرداری هماهنگی لازم را انجام دهند.

حسینی پور افزود: تمام پروژه های ساحلی باید به بخش خصوصی واگذار شود، هیچ بودجه دولتی صرف پروژه دریایی نشود.

استاندار مازندران در خصوص حقوق دریانوردان از طرح دریایی گفت: حقوق دریانوردان باید توسط اقتصاد دریایی و ساحلی تامین شود، دولت نباید طبق سنوات گذشته به دریانوردان بدهکار باشد.

حسینی پور به تشکیل پایگاه بسیج در سواحل مازندران اشاره کرد و گفت: اجرای طرح فرهنگی در ساماندهی سواحل مهم است، بسیج نیازمند استقرار در کنار نهادهای فرهنگی است.

سردار سیاواس مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در جلسه سازمان ساحلی که در استان برگزار شد، گفت: طرح دریایی فقط چهار ماهه نیست، سپاه کربلا 20 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل فرح آباد هزینه کرده است. برای استفاده از طرح دائمی ضروری است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در برنامه بلندمدت طرح سواحل باید از سرمایه گذار حمایت شود، گفت: در طرح دریایی باید الزامات فرهنگی لحاظ شود.

حجت الاسلام کلی پور امام جمعه بابلسر نیز گفت: عدم عزم جدی مدیران باعث به هم ریختگی طرح دریایی شده است.

این مسئول با بیان اینکه باید ساختارهایی در طرح دریایی ایجاد شود تا در طرح بانوان خللی ایجاد نشود، گفت: جت هایی که در دریا دیده می شود کاملا بهتر از طرح بانوان است.

امام جمعه بابلسر خاطرنشان کرد: موضوع ساحل نشینی نیازمند شفاف سازی است. در صورت تعیین معاهده، باید تمام جهات دینی در نظر گرفته شود.

نماینده سیاسی امنیتی استان مازندران در مجلس با بیان اینکه دستورالعمل سالم سازی سواحل به استانداران ابلاغ شده است، گفت: از سوم خرداد 1401 طرح دریایی در هالوز اجرا می شود.

روح اله سلگی افزود: در جریان اجرای فاضلاب دریا مشکلات واگذاری پروژه به سرمایه گذار از طریق منابع طبیعی شناسایی و تفاهم نامه ای با استان ها منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه فرهنگی با حضور میراث فرهنگی، سپاه کربلا، اداره کل فنی، اجتماعی و اقتصادی استان مازندران برای رسیدگی به مسائل فرهنگی و اقتصادی سواحل تشکیل شود.

انتهای پیام/ 86006 / ج




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید