با این میوه خوشمزه از ریزش مو جلوگیری کنید


با افزایش سن، موهای شما شروع به سفید شدن می کنند که این یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اگرچه نمی توان از ریزش مو جلوگیری کرد، اما راه هایی برای کند کردن این روند وجود دارد.

اولین قدم برای کند کردن روند سفید شدن مو، استفاده کمتر از مواد شیمیایی است. محصولات طبیعی زیادی وجود دارد که می توانیم برای تغذیه موهایمان استفاده کنیم و همچنین باید رژیمی را رعایت کنیم که نیاز روزانه بدن و موی ما را تامین کند، مثلاً بهتر است کافئین کمتری مصرف کنیم و از استعمال دخانیات خودداری کنیم.

سفید شدن مو

چرا و کدام میوه ها در کند کردن روند سفید شدن مو موثر هستند؟

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم ترین علت هر نوع عدم تعادل فیزیکی است. سوءتغذیه، کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند ید، سلنیوم، روی، دی اکسید سیلیسیم و مس عامل اصلی ریزش مو است، بنابراین باید میوه بخوریم زیرا میوه ها حاوی مواد مغذی و ویتامین هستند. استفاده از موز، آملا، آب لیمو، زغال اخته، آووکادو، کیوی و توت فرنگی نیز برای کند کردن روند سفید شدن مو توصیه می شود.

موز

موز سرشار از ید، آهن، ویتامین های B، B2 (تیامین)، B3 (نیاسین) است. این عناصر به تقویت مو و تقویت فولیکول های آن کمک می کنند. مخلوط موز، عسل و آبلیمو برای تغذیه و رشد بیشتر مو بسیار مناسب است و پس از مصرف ترکیب مذکور به مدت 2 تا 3 هفته، اثرات شگفت انگیز آن را خواهید دید.

موز برای موهای خاکستری

دیکته

میوه آملا به کند شدن روند سفید شدن مو کمک می کند. ترکیب میوه آملا با لیمو برای ماندگاری بیشتر موهای سیاه بسیار موثر است و به تقویت گردش خون در زیر پوست سر کمک می کند. قرار دادن مخلوط آب آمله و بادام له شده روی سر به مدت 15 دقیقه نتایج شگفت انگیزی دارد.

آب لیمو

آب لیمو یکی دیگر از مواد موثره است که تاثیر شگفت انگیزی در تقویت ریشه و رنگدانه های مو دارد. مخلوطی از پودر آملا، آب لیمو و پنیر دلمه را به مدت 45 دقیقه قبل از حمام روی پوست سر خود بمالید و سپس سر خود را با آب گرم بشویید و این روش را به مدت 90 روز دنبال کنید تا بهترین نتیجه را برای موهای خود بگیرید.

زغال اخته

زغال اخته حاوی ویتامین C است که به بهبود گردش خون کمک می کند. تقویت گردش خون در زیر پوست سر برای تغذیه بهتر فولیکول های مو. سایر میوه های حاوی ویتامین C نیز در کاهش سرعت سفید شدن مو نقش دارند.

زغال اخته برای مو

زغال اخته سفید شدن مو را کاهش می دهد

زغال اخته به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین C، جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد که فولیکول های مو را تغذیه می کند که عاملی برای جلوگیری از ریزش مو است.

آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین های گروه B است و نقش مهمی در تقویت فولیکول های مو دارد.

کیوی و توت فرنگی

این میوه ها حاوی ویتامین C نیز هستند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و باعث آزاد شدن چربی های اضافی بدن می شود. خونریزی، ریزش مو و سایر آسیب های مو تنها به دلیل ویژگی های ارثی نیست و عدم گردش خون مناسب در پوست سر از دیگر دلایل آن است.

میوه های حاوی ویتامین B و ویتامین C به حفظ موهای سالم و گردش خون مناسب در پوست سر کمک می کنند، سموم را از بین می برند و فولیکول های مو را تقویت می کنند، پس بهتر است این میوه ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.خودتان را قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید