آغاز اکران آثاری از جشنواره کاریکاتور تهران در بهارستان در سال 1401.


به گزارش خبرگزاری فارس، رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره جشنواره کاریکاتور تهران اسفندماه در عمارت عین الدوله برگزار شد و 15 اثر از جشنواره برگزیده شدند. به همراه 50 اثر از هنرمندان مدعو این رویداد هنری برای نمایش در سازه‌های تبلیغاتی فرهنگی انتخاب شدند که همزمان با هفتمین جشنواره سالانه هنرهای شهری در بهارستان در نوروز 1401 به نمایش درمی‌آیند.

صیادی با اشاره به مضمون این آثار گفت: با توجه به اینکه در آستانه نوروز باستانی قرار داریم، طبیعتاً کارها با موضوع بهار، نوروز و فضای جشن و شادی متمرکز شده است. کارتون و کاریکاتور ابزار بسیار خوبی برای بیان مضامین است زیرا برخلاف بسیاری از هنرهای دیگر که معمولاً احساسات را بیان می کنند، این هنر موضوع محور بوده و علاوه بر ایجاد شادی اجتماعی می تواند جنبه تربیت مدنی نیز داشته باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره هدف از نمایش آثار پویانمایی در فضای عمومی شهر گفت: بدیهی است که برگزاری رویدادی با محوریت کاریکاتور به معنای قدردانی از آن هنر است. متأسفانه امروزه مانند گذشته به اندازه گذشته مجلات انیمیشنی وجود ندارد و روزنامه ها و خبرگزاری ها کمتر از این هنر برای پوشش موضوعات استفاده می کنند. از این رو، اختصاص بیلبوردهای شهری به هنر کاریکاتور ممکن است اندکی بر عدم رونق گذشته این هنر در نشریات بپوشاند.

صیادی خاطرنشان کرد: کاریکاتور و کاریکاتور به دلیل طنز و مضمون محوری که دارند، فرصت بسیار خوبی برای بیان مسائل شهری و مدنی دارند. از آنجایی که مردم تلخ ترین سوالات را با کمک طنز می پذیرند، بنابراین این رویکرد یک اتفاق بسیار مثبت در شهر است که نه تنها شهر و شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه فضای انیمیشن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید