دکتر صفورا امامی از علت دندان درد در شب می گوید!


دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است در شب دندان درد داشته باشید. بسته به نوع دندان درد، علت آن و مدت زمانی که دندان درد را درمان نکرده اید، ممکن است درد شدید یا حتی ناراحتی شدید را تجربه کنید. متأسفانه، دندان درد درمان نشده می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت دهان و دندان ها تأثیر بگذارد. برخی از شایع ترین علل دندان درد در شب عبارتند از:

  • ریشه دندان
  • گیر کردن غذا بین دندان ها: ساده ترین و شایع ترین علت دندان درد، ذرات غذا است که بین دندان ها یا لثه ها گیر کرده است. پاپ کورن، پوست سیب، دانه های کوچک یا آجیل می توانند به راحتی بین دندان ها گیر کنند و باعث ناراحتی یا درد شوند. این را می توان اغلب با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حذف مواد غذایی به دام افتاده بهبود بخشید.
  • پوسیدگی: دندان های پوسیده اغلب دردناک هستند و در شب تشدید می شوند
  • مواد از دندان پر شده خارج می شود: هنگام جویدن غذای جامد، امکان بیرون آمدن مواد داخل دندان پر شده وجود دارد. بنابراین، اعصاب داخل دندان می توانند ظاهر شوند و در نهایت باعث ایجاد درد شوند.
  • دندان های عفونی: هر دندانی که عفونی شود دردناک است. زیرا معمولا در داخل دندان چرک ایجاد می شود. ابتدا باید عفونت های دندان و کانال ریشه شناسایی شود
  • بیماری لثه: بیماری لثه مانند التهاب لثه یا پریودنتیت می تواند منجر به دندان درد در شب شود.
  • دندان های به هم فشرده: این یکی از شایع ترین علل دندان درد در شب است. بسیاری از افراد در شب دندان قروچه می کنند، به خصوص زمانی که تحت استرس شدید هستند. اگر با درد در فک یا دندان از خواب بیدار شوید، احتمالاً شب هنگام دندان قروچه خواهید داشت. بنابراین، اگر قبلاً به دلیل عفونت، پوسیدگی دندان یا چسبیدن غذا بین دندان هایتان دچار دندان درد شده اید، دندان قروچه می تواند درد شما را افزایش دهد.

همچنین باید توجه داشت که دراز کشیدن در شب می تواند باعث افزایش جریان خون در سر و افزایش احساس درد ضربان دار شود.

درمان های خانگی برای دندان درد در شب

گاهی اوقات ممکن است نتوانید در شب از شر دندان درد خلاص شوید، اما اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای کاهش آن انجام دهید. برای تسکین درد و ایجاد داروهای خانگی برای دندان درد در شب می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

1- استفاده از مسکن های خوراکی

مسکن های خوراکی می توانند به درمان دندان درد در شب کمک کنند. مصرف مسکن های بدون نسخه (OTC) مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) یک راه سریع و آسان برای بسیاری از افراد برای کاهش درد دندان خفیف تا متوسط ​​است. اگر در شب دندان درد شدید دارید، بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید و در مورد مسکن های قوی تر صحبت کنید.

2- کمپرس سرد

دستور دکتری

قرار دادن کیسه یخ پیچیده شده در حوله روی صورت یا فک به منقبض شدن رگ های خونی در دندان ها و کاهش درد کمک می کند. قرار دادن کمپرس سرد بر روی ناحیه ملتهب به مدت 15 تا 20 دقیقه در عصر می تواند به جلوگیری از درد در هنگام خواب کمک کند.

3- ارتفاع زیر سر را افزایش دهید

تجمع خون در سر می تواند باعث درد و التهاب شود. می توانید با بلند کردن سر با یک یا دو بالش اضافی، درد دندان را کاهش دهید.

4- استفاده از پمادهای شفابخش

برخی از پمادها می توانند به کاهش درد دندان کمک کنند. ژل ها و پمادهای بی حس کننده OTC که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند، با بی حس کردن ناحیه درد به کاهش درد کمک می کنند. بنزوکائین برای استفاده در کودکان خردسال مناسب نیست.

5- دهان را با آب و نمک بشویید

شستشوی ساده با آب و نمک بهترین راه برای کاهش درد دندان در شب است. آب و نمک عوامل ضد باکتری طبیعی هستند، بنابراین می توانند التهاب را کاهش دهند. این به محافظت از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت کمک می کند. شستشو با آب و نمک همچنین می تواند به حذف ذرات غذا یا بقایای گیر کرده در دندان یا لثه کمک کند.

6- از چای نعناع استفاده کنید

شستشوی دهان با چای نعناع می تواند به طور موقت به تسکین دندان درد در شب کمک کند. نعناع حاوی ترکیبات آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی است. منتول یک ماده فعال در نعناع است که اثر بی حس کنندگی ملایمی دارد.

7- سیر را روی دندان های خود قرار دهید

آلیسین، ماده اصلی سیر، دارای اثر ضد باکتریایی قوی است که می تواند به کشتن باکتری های موجود در دهان که باعث پوسیدگی دندان و دندان درد می شوند، کمک کند. این ماده برای تسکین دندان درد در شب بسیار مناسب است.

فقط با جویدن یک حبه سیر و قرار دادن آن نزدیک دندانتان درد دندان را تسکین دهید. با این حال، طعم سیر خام می تواند برای برخی افراد بسیار آزاردهنده باشد، بنابراین این روش برای همه راه حل مناسبی نیست.

8- با پراکسید هیدروژن بشویید

پریودنتیت یک عفونت جدی لثه است که معمولاً نتیجه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. این می تواند باعث مشکلاتی مانند درد، خونریزی لثه و لق شدن دندان ها شود. برخی مطالعات نشان داده اند که شستشوی دهان با پراکسید هیدروژن به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می کند.

جلوگیری از دندان درد در شب

اگر متوجه شدید که تمام شب را با دندان درد مداوم بیدار بوده اید، احتمالا راهی برای کاهش درد و پیشگیری از آن وجود دارد. دندان درد در شب شما نیاز بیشتری خواهید داشت. برای جلوگیری از دندان درد در شب، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • روی یک بالش ضخیم یا چند بالش بلند بخوابید. این افزایش می تواند به جلوگیری از فشار بر جریان خون به سر و دهان کمک کند.
  • قبل از خواب دندان های خود را مسواک بزنید و از نخ دندان برای پاک کردن غذای اضافی بین دندان ها استفاده کنید.
  • قبل از خواب دهان و دندان های خود را با آب ولرم و نمک بشویید. این کمک می کند تا بقایای غذا از روی دندان ها پاک شود و هر گونه زخم یا عفونت تمیز شود.
  • قبل از خواب مسکن مصرف کنید. مسکن ها می توانند به کاهش التهاب و دندان درد در محل عفونت کمک کنند. قبل از مصرف مسکن حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

به خاطر داشته باشید که هر یک از این توصیه ها فقط باید برای مدیریت کوتاه مدت درد استفاده شود. شما می توانید از این نکات برای مدیریت درد و جلوگیری از دندان درد در شب استفاده کنید تا زمانی که بتوانید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در صورت تشدید دندان درد در شب و برای تجربه درد مداوم بهتر است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. درمان های خانگی فقط برای تسکین موقت درد هستند.

برای اطلاع از هزینه عصب کشی کلیک کنید

اگر دندان درد با سایر علائم عفونت همراه باشد، ممکن است برای از بین بردن عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. هنگامی که یک دندان ترک خورده یا پوسیده باعث درد می شود، باید به دندانپزشک مراجعه کرد. دندانپزشک و متخصص غدد و دکتر امامی متخصص مغز و اعصاب دندان می توانند علت درد را بیابند و درمان مناسب را آغاز کنند.

علائم پوسیدگی دندان را نادیده بگیرید و دندان درد در شب، این می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند آبسه، بیماری لثه و از دست دادن دندان شود.

اگر در شب پوسیدگی مداوم دارید، این ممکن است نشانه ای از پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا عفونت جدی باشد. برای یافتن علت درد، مهم است که در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک با معاینه کامل دندان ها علت درد را بررسی می کند و درمان مناسب را آغاز می کند. دکتر صفورا امامی با تجربه کافی در زمینه جراحی ریشه و جراحی مغز و اعصاب آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

دکتر صفورا امامی مراقبت های دندانی جامعی از جمله معاینه پوسیدگی دندان برای درمان دندان های ترک خورده، عصب کشی سخت و جراحی کانال ریشه ارائه می دهد. اگر شب ها دائماً دندان درد دارید، برای تعیین وقت با ما تماس بگیرید

درمان ریشه با متخصص صفورا امامی

درمان کانال ریشه یکی از رایج ترین اعمال دندانپزشکی که توسط اندودنتیست تخمین زده می شود که سالانه بیش از 14 میلیون پرونده تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. این درمان ریشه می تواند دندان های طبیعی شما را نجات دهد و از نیاز به جایگزین های تهاجمی تر جلوگیری کند.

دندان درد را می توان یکی از تجربیات بد در زندگی هر فردی دانست. هنگامی که یکی از 32 دندان کوچک در دهان شما شروع به درد می کند، باید بلافاصله شروع کنید و به دندانپزشک مراجعه کنید.

یکی از شایع ترین علل درد در ریشه دندان و اگر دندانپزشک متخصص شما علت درد را مشکل ریشه ای تشخیص دهد و به شما بگوید درمان کانال ریشه شما باید درمان را در اسرع وقت شروع کنید و به متخصص کانال مراجعه کنید. این می تواند به دندان های دیگر یا فک شما آسیب برساند و مشکل را چند برابر کند.

توجه! این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمانان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید