تراشه M2 Ultra احتمالا 24 هسته پردازنده خواهد داشت


چیپ Ultra car جدیدترین پیشرفت اپل در زمینه پردازش است که اخیراً به عنوان قلب تپنده مک استودیو رونمایی شده است. در واقع، این تراشه یک SoC (سیستم روی یک تراشه) فوق‌العاده قدرتمند است که عمدتاً از دو تراشه M1 Max به لطف رابط انقلابی UltraFusion تشکیل شده است: یک فناوری اتصال ویژه ماتریس که امکان دو تراشه را فراهم می‌کند. بدون تاخیر به عنوان یک تراشه واحد کار کنید و عملکرد پردازش را به سطوح جدیدی ارتقا دهید.

جالب است بدانید که اطلاعات جدیدی از نسل دوم این تراشه منتشر شده است و این در حالی است که مک استودیو چند هفته تا عرضه آن فاصله دارد. 9To5Mac به نقل از منابع ناشناس گزارش می دهد که تراشه M2 Ultra دارای 24 هسته پردازنده خواهد بود. برای مقایسه، تراشه فعلی دارای 20 هسته پردازشی است که از 16 هسته قوی و 4 هسته ضعیف تشکیل شده است.

در این گزارش اطلاعات دیگری مانند نوع آرایش هسته در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما ما فکر می کنیم که 20 هسته قوی و 4 هسته ضعیف لوگوی Big.Little را تشکیل می دهند. علاوه بر این، این تراشه احتمالاً با استفاده از فرآیند چهار نانومتری TSMC ساخته می شود.

مقاله مرتبط:

به طور کلی، لیتوگرافی بیشتر و هسته های جدید بهبود عملکرد عالی را نوید می دهد. در همین حال، تراشه Ultra Amu نیز در آزمایش‌های اولیه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، و در تست چند هسته‌ای Geekbench 5، حتی از تمامی تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل Core امتیاز بیشتری کسب کرد و حتی به گران‌قیمت Ryzen Threadripper PRO نزدیک شد!

با این حال، هنوز راه زیادی تا ظهور نسل بعدی تراشه های Ultra Amwan وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای انتشار اطلاعات موثق به این خبر به عنوان شایعه نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید