افزایش 100 درصدی ترافیک جاده ای خوزستان در نوروز



به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه های خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترافیک جاده ای است، گفت: در روستا هستیم.

وی افزود: علیرغم افزایش سفرهای نوروزی، جراحات منجر به جرح و فوت در استان کاهش یافته و تاکنون هیچ گونه مصدومیت و فوتی از مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور گزارش نشده است. سازماندهی شده است.

هلیلیان با اشاره به لزوم نگهداری راه ها افزود: سال گذشته وام راه های خوزستان اعطا شد و با اعتبارات سفر رئیس جمهور این قسمت تقویت شد.

وی ادامه داد: راه های روستایی استان باید توسعه یابد تا بتوان بخش تولیدی را به بخش تجارت پیوند داد.

انبار 2 میلیون تن کالا

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به حمل کالاهای اساسی از پایانه ها و بندر امام گفت: در ابتدای دولت حجم کالا در بندر امام بیش از چهار میلیون تن بود که اکنون به 2 کاهش یافته است. میلیون تن.”

وی افزود: تردد کالاهای اساسی در کشور و انتقال آنها از بنادر و گمرکات استان به سایر نقاط کشور به خوبی و روان ادامه دارد و منجر به کاهش محل دفن کالاهای اساسی در بنادر شده است.

هلیلیان همچنین به اقدامات انجام شده در پایانه های شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: منتظر کمک وزارت راه هستیم تا بتوانیم این پایانه ها را برای توسعه تجارت در سال 1401 با کشورهای همسایه به ویژه عراق فعال کنیم.

بر اساس این گزارش، سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد در سفر هفتم اسفندماه سال گذشته خود به بندر امام خمینی (ره) با انتقاد از تراکم کالا، گفت: 2 میلیون و 100 هزار تن کالاهای اساسی برای بندر امام تعیین تکلیف نشده است. این علاوه بر مواردی که در انتظار لنگر است، از نظر دولت، این مبلغ از لحظه ذخیره کالا قابل قبول نیست.

امانی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با استاندار خوزستان دیدار و به همراه وی از مرکز مدیریت راه های استان بازدید کرد.

بازدید از بزرگراه خلیج فارس و سایت سفر ایمن، پایانه بار و بندر امام از مقصد بعدی معاون وزیر در سفر به خوزستان اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید