به اسکوچیچ پول بده و بگو خسته نباشی!


به اسکوچیچ پول بده و بگو خسته نباشی!

فنونی زاده معتقد است دیدار مقابل لبنان باید آخرین دیداری باشد که دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی می نشیند.

مرتضی فنونی زاده، مدافع سابق تیم ملی در گفت وگو با خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا، درباره عملکرد فنی ایران پس از شکست 2 بر صفر مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، گفت: ما بودیم. شانس های بازی 12 بر 2 بود که برای تیمی که تلاش می کند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند خوب نیست.

وی ادامه داد: در زمان کیروش که کره را چپ و راست می بردیم، شانس داشتیم و حتی در این دیدار شانسی نداشتیم. کره جنوبی نیز مانند ژاپن برای خلع سلاح ما و پیروزی به مالکیت توپ متکی بود. به نظر من حتی اگر کره جنوبی دروازه بان هم نداشت به آن می باختیم چون تیم ملی قدرت حمله و ایجاد موقعیت را نداشت. ما پنج بازیکن نداشتیم اما چهار بازیکن اصلی کره از جمله بازیکنان بوندسلیگای آنها هم غایب بودند. غیبت طارمی و جهانبخش به این دلیل موجه است که هیچ تاکتیکی از شاگردان اسکوچیچ ندیدیم.

مدافع سابق تیم ملی درباره ضعف اسکوچیچ در دفاع توضیح داد: عارف گلامی مدافع خوبی در لیگ است اما در سطح ملی نه. ما مدافعان راست بالایی مثل رضایان، حردانی و اسماعیلی فر داریم و نمی دانم چرا یک مدافع غیرمتخصص باید در این پست بازی کند. پس از رفتن خلیل زاده خط دفاعی تیم ملی به هم خورد. حسینی 3 سال است که نیمکت نشین است و حاج صفی و محمدی با شکوفایی فاصله زیادی دارند. در نیمه دوم که نورافکن به سمت چپ رفت، سمت چپ تیم ملی تازه شروع شد. اسکوچیچ نمی تواند در بازی های بزرگ تیم خوبی بسازد.

وی افزود: حسینی دروازه بان استقلال آماده است، نیاز به تجربه زیادی دارد و بیرانوند نیز 70 بازی ملی در دیدارهای بزرگ کسب کرده است. نمی دانم چرا عابدزاده باید داخل دروازه بایستد. او می‌خواهد خودنمایی کند، اما مسابقات بزرگی مانند آن که کشور جام جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد جای آن نیست. امیر می خواست با یک شوت توپ را بگیرد اما توپ به پایین برخورد کرد و سپس به بدنش برخورد کرد و وارد دروازه شد.

فنونی زاده درباره ادامه بازی ملی با اسکوچیچ گفت: بعد از بازی با لبنان بهتر است به او پول بدهید و به او خسته نباشید بگویید. من طرفدار اسکوچیچ بودم اما دو بازی با تیم بزرگی مثل کره جنوبی نشان داد که او چیزی برای اضافه کردن به تیم و بازیکنان ندارد. ما ابزار موفقیت را داریم، اما مربی نداریم. بهتر است یک مربی سطح بالای اروپایی بگیریم. فکر نمی کنم پول فسخ قرارداد با اسکوچیچ افزایش پیدا کند و بهتر است در فرصت باقی مانده تا جام جهانی یک مربی با کیفیت به تیم اضافه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید