روسیه: تاثیر توافق صلح با ژاپن غیرممکن است/ هیئت اوکراینی دیکتاتوری آمریکا را بیان کرد



سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مخالفت مسکو با مذاکره برای توافق صلح با توکیو به این دلیل است که امکان بازنگری یک سند کلیدی در رابطه با روابط دوجانبه با کشوری غیردوستانه با ما وجود ندارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: ژاپن نه تنها چندین اظهارات غیرقابل قبول را بیان کرده است، بلکه اقدامات خصمانه ای نیز انجام داده است که ممکن است در وهله اول تحت فشار قرار گیرد. همه اینها واضح است، بنابراین امضای یک سند اساسی در مورد روابط دوجانبه با کشوری که موضع صریح غیردوستانه ای نسبت به ما اتخاذ می کند و به طور سیستماتیک به دنبال آسیب رساندن به منافع ما است، قابل بررسی نیست. در چنین شرایطی و در نتیجه تحت رهبری ژاپن، نمی توان در مورد توسعه روابط صحبت کرد.

زاخارووا گفت که موضوع اوکراین به یک موضوع کلیدی برای دولت ژاپن تبدیل شده است، در حالی که ژاپن مرزی با اوکراین ندارد.

وزیر خارجه ژاپن روز سه‌شنبه گفت تلاش‌های مسکو برای مرتبط کردن واکنش توکیو به رویدادهای اوکراین و روابط دوجانبه روسیه و ژاپن غیرقابل قبول و ناعادلانه است.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت: حمله به اوکراین نقض گسترده قوانین بین المللی و نقض نظم جهانی است. این کاملاً و به طور قطع قابل قبول نیست.

در همین حال، زاخارووا تصریح کرد که تیم مذاکره کننده اوکراینی که در مذاکرات با روسیه شرکت می کند، نماینده و اظهار نظر اوکراین نیست، بلکه به دستور ایالات متحده عمل می کند.

وی در خصوص تماس های کیف و مسکو گفت: اگر کشوری که با آن مذاکره می کنید نماینده شما باشد، می توان گفت و گوهای سازنده ای انجام داد، اما این برخلاف آنچه در اوکراین می بینیم است، زیرا تیم مذاکره کننده بر دیکته های آمریکا تکیه دارد. .

زاخارووا خاطرنشان کرد: وقتی افرادی که تظاهر به نمایندگی از میهن و ملت خود می کنند، اما در واقع احکامی که در مورد آنها نوشته شده است را می خوانند، در این شرایط چه نوع گفتگویی وجود خواهد داشت؟ نتیجه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید