لودریان: ما می خواهیم میان اروپا و منطقه هند و اقیانوس آرام میانجیگری کنیم



وزیر امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به اندونزی گفت زمانی که فرانسه در سال آینده ریاست اتحادیه اروپا را برعهده بگیرد، منطقه هند و اقیانوس آرام را یکی از اولویت های خود قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، پاریس به نقل از ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که پاریس می خواهد میانجی بین کشورهای اروپایی و اقیانوس آرام باشد و همکاری استراتژیک یکی از اولویت های فرانسه به عنوان ریاست اتحادیه اروپا در سال آینده است.

سفر لودریان به اندونزی در حالی انجام می شود که پاریس در پی از بین رفتن قرارداد زیردریایی با استرالیا به دنبال تقویت روابط با کشورهای آسیایی است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «در قلب این تعهد، دیدگاه آزاد و بازیگوشی ما از اقیانوس آرام، منطقه ای از حاکمیت قانون و احترام به حاکمیت ملت ها است.

لودریان همچنین اعلام کرد که فرانسه با سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی از آسیای جنوب شرقی (اندونزی) در این کشور موافقت کرده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دیپلمات فرانسوی در این سفر با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع اندونزی دیدار کرد و قرار است با جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی نیز دیدار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید