اکیپ های پلیس راه 110 در محورهای آذربایجان غربی مستقر شدند



سرهنگ حجت مشتک روز چهارشنبه در نشست خبری در مهاباد گفت: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار سایر دستگاه های دخیل در این طرح، تسهیل سفر و ایمنی مسافران را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: 100 تیم مادی و 10 تیم نامحسوس پلیس راه در قالب این تیم ها برای خدمات رسانی به مسافران سازماندهی شده و به صورت شبانه روزی در جاده های آذربایجان غربی به ویژه در گردنه های صعب العبور و گردنه های کوهستانی مستقر هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پلیس با رانندگان خطرناک و قانونمدار در فصل زمستان برخورد جدی خواهد کرد، افزود: پیش بینی می شود در این طرح 18 گردنه برفگیر و کوهستانی با حضور نیروهای پلیس تحت پوشش قرار گیرد. اکیپ‌های پلیس راه در گردنه‌های «زمزیران»، «گشتی» و «مایین‌بلاح» به‌صورت شبانه‌روزی باز است و در زمان بارش برف در سایر گردنه‌ها مستقر می‌شود.

سرهنگ مشتک گفت: پلیس در اجرای طرح ترافیک زمستانی اهداف مهمی را دنبال می کند: کنترل تصادفات، تسریع در تردد، اسکان اضطراری، امدادرسانی به رانندگان، تصادفات و حوادث رانندگی به دلیل لغزنده بودن جاده ها و هوای سرد زمستان. یکی از اهداف این طرح است.

وی کنترل رفتار رانندگان به ویژه افراد پرخطر و نجات جان مردم را از دیگر اهداف مهم طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: هر ساله طرح زمستانی راهداری با همراهی نهادهایی مانند پلیس راهور همراه است. و ادارات حمل و نقل جاده ای، هلال احمر و اورژانس گفت: موسسات امدادی دیگری نیز در استان اجرا می شود.

سرهنگ مشتک لوازم جانبی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی را از عوامل مهم در سفرهای زمستانی دانست.

به گزارش ایرنا، طرح راهداری زمستانی از اول آذرماه آغاز شده و تا 15 فروردین 1401 ادامه دارد و در جاده های استان به ویژه در جاده های صعب العبور نیروهای انتظامی، راهداری، اورژانس و هلال احمر حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید