رئیسی: قانون نجوم باید تمام شود



رئیس جمهور درباره موضوع حقوق های غیراستاندارد تصریح کرد: حقوق ها حدی دارد که برای همه افراد شاغل در دولت و شرکت های دولتی باید حد و مرز تعیین شود و بیش از این مبلغ پرداخت نشود. مردم انتظار شنیدن حقوق های چند ده میلیونی را ندارند و باید جلوی حقوق های نجومی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه شورای دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از خدمات بسیج به اقصی نقاط کشور، اظهار کرد: بسیج اقدامات خوبی در زمینه مسکن، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مقاومتی انجام داده است. فضای مجازی و برای همه بخش ها قابل باز شدن است.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهدای سلیمانی گفت: نقش بسیج بسیار موثر است و بسیج نیروهای مخلص و کارآمدی است و استفاده از این ظرفیت می تواند کارها را دقیق تر و سریع تر کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی یکی از شاخص های مهم تحرک و پویایی در دولت است.

رئیسی با اشاره به شیوع بیماری عروق کرونر قلب و موفقیت دولت در تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی، گفت: بعد از تاج گذاری، موضوع اصلی دولت معیشت مردم است و وزرا باید اقدامات خود را برای مردم تشریح کنند.

رئیسی در خصوص مشکلات آب در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده باید پیگیری شود و نتیجه آن به مردم اعلام شود. بحث تامین آب شرب و کشاورزی انسان مهم است.

رئیس جمهور با تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس ها به صورت شخصی گفت: اولیای دانش آموزان نیز از برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و غیرحضوری رضایت دارند.

رئیسی در خصوص مشکل حقوق های غیرسنتی نیز گفت: حقوق ها حدی دارد که برای همه افراد شاغل در دولت و شرکت های دولتی سقف آن باید تعیین شود و بیش از این مبلغ پرداخت نشود. مردم انتظار شنیدن حقوق های چند ده میلیونی را ندارند و باید جلوی حقوق های نجومی گرفته شود.

رئیس جمهور در این راستا از سازمان اداری و کار کشور خواست تا در اسرع وقت و قبل از نهایی شدن بودجه 1401، سامانه پرداخت عادلانه دستمزدها را تدوین کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بر اساس قانون ممکن است به برخی دستگاه ها اجازه تعیین حقوق شرکت ها یا مقامات دولتی داده شود که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود. پرداخت های نابرابر و نامتعارف توسط دولت و شرکت های دولتی قابل تحمل نیست.

رئیسی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه در دولت گفت: سند تحول دولت در 37 ویرایش عمده کشور تدوین شده که به زودی ابلاغ می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید