افزایش بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان



نرخ بیکاری ژاپن به 2.8 درصد افزایش یافته است زیرا افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و محدودیت ها بر فعالیت های خدماتی تأثیر می گذارد، اگرچه آمارهای دولتی نشان می دهد که برآوردهای موجود در ژانویه در 21 ماه به اوج خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، تاکومی سونودا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی بانک مرکزی شینکین گفت: اپیدمی کووید-19 فعالیت های اقتصادی را در فوریه متوقف کرد و تا مارس ادامه یافت که برای وضعیت فعلی اشتغال مناسب نیست.

تعداد کارکنان در ژانویه اولین کاهش را در سه ماه گذشته گزارش کرد، زیرا به دلیل شرایط نامساعد کسب و کار، 70 هزار نفر افزایش یافته است.

بخش‌های خرده‌فروشی، آموزش و حمل‌ونقل به‌شدت تحت تأثیر شیوع Omicron قرار گرفتند که باعث مرگ بیش از 100000 شغل در هر صنعت در ژانویه نسبت به ماه مشابه سال گذشته شد.

داده های وزارت کار نشان می دهد که نسبت کار به اشتغال در ژانویه 1.20 بوده که 0.03 امتیاز کمتر از 1.17 ماه قبل و بالاتر از پیش بینی نظرسنجی رویترز 1.16 و بالاترین سطح 1.31 در آوریل 2020 است.

مشاغل با نگاه به آینده بازخواهند گشت و عوارض را کاهش می دهند، اما عدم اطمینان اقتصادی جهانی در مورد بحران اوکراین باعث نگرانی تولیدکنندگان در مورد سرمایه گذاری و استخدام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید