چگونه ریشه احساسات ناخوشایند خود را پیدا کنید و سپس یک قدم به جلو بردارید


درست است که داشتن احساسات ناخوشایند تجربه خوبی نیست، اما می تواند فرصتی برای تغییرات مثبت و پیشرفت شخصی باشد. احساسات منفی می تواند چیزهایی را آشکار کند که فرد معمولاً آنها را انکار می کند. این یک چیز است که احساسات منفی را به هم نزنید، نادیده گرفتن آنها چیز دیگری است. ریشه یابی احساسات ناخوشایند می تواند ما را ترغیب کند تا قدمی در جهت پیشرفت شخصی برداریم.

ارتباط بین احساسات ناخوشایند و رشد شخصی و تعیین اولویت ها چیست؟

در بسیاری از موقعیت ها، ما باید از منطقه راحتی خود خارج شویم و برای رشد و یادگیری کمی سخت تر تلاش کنیم. به عنوان مثال، اگر می خواهید قوی تر شوید، باید وزنه های سنگین بلند کنید. اگر می خواهید مهارت های نوشتاری خود را بهبود ببخشید، باید به جای اینکه تمام روز در خانه بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، بیشتر بنویسید.

اگر همیشه در منطقه امن خود بمانید و از موقعیت هایی که ممکن است در آن شکست یا ناراحت شوید اجتناب کنید، فرصتی برای رشد نخواهید داشت.

تفاوت بین احساسات ناخوشایند و ترس چیست؟

احساس ناراحتی به این معنی است که شما در موقعیتی هستید که در آن چیزها ناشناخته، غیرعادی و غیرقابل پیش بینی هستند. ترس یعنی ترس یا نگرانی در مورد اتفاق خطرناکی که ممکن است برای شما یا دیگران بیفتد.

دکتر ساینا

احساسات ناخوشایند بخشی طبیعی و سالم از زندگی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. اکثر مردم زمانی که با چیزی جدید یا متفاوت روبرو می شوند کمی احساس ناراحتی می کنند، اما معمولاً زمانی که به آن موقعیت عادت می کنند، خود را با شرایط وفق می دهند. راز این است که از شر ناراحتی خلاص شویم، دانش خود را افزایش دهیم و با شرایط جدید آشنا شویم.

دلایل بروز احساسات ناخوشایند چیست؟

احساسات ناخوشایند اغلب می توانند منادی پیشرفت باشند. اکثر مردم حالت کنترل شده را ترجیح می دهند. کنترل، یا بهتر است بگوییم توهم کنترل، برچسبی است که ما به ترس های خود می زنیم زیرا آن احساس را دوست نداریم.

چندین دلیل بالقوه برای ناراحتی وجود دارد:

آیا باید احساسات ناخوشایند را بپذیریم؟

احساسات ناخوشایند در حال حاضر بر حس خوب ما تأثیر می گذارد و این کاملاً طبیعی است، اما به یاد داشته باشید که این احساسات ناخوشایند می تواند نشانه ای از اشتباه باشد.

بیشتر اوقات لازم است که خود فکر اصلاح شود. افکار ما تا حدی با تجربیات، باورها و تعصبات ما مرتبط است که اغلب غیرمنطقی است.

احساسات از ذهن انسان سرچشمه می گیرد.

بنابراین به جای تلاش برای انکار یا سرکوب این احساس به نحوی، باید یاد بگیرید که از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنید. هر زمان که احساس ناراحتی کردید، از خود بپرسید که چرا چنین احساسی دارید و دلیل آن را بیابید. باور کنید که با این کار ساده می توانید به خودتان کمک کنید منبع این احساس را شناسایی کنید و برای حل آن برنامه ریزی کنید.

استرس عاطفی ناشی از ناامنی است که ناآگاهی نیز ناشی از آن است. از گذشته تا به امروز، انسان همواره به دنبال دانستن بیشتر بوده است. اکنون که “دانش” مترادف با “امنیت” شده است، آنچه باعث می شود احساس امنیت کنیم همیشه گزینه خوبی به نظر می رسد.

با این تفاسیر چرا سعی در یافتن علت ناراحتی خود نمی کنید و آن را انکار نمی کنید؟ شاید پاسخ این باشد که از بچگی به ما یاد داده اند که ندانستن بد است. کلمه «جهل» تقریباً تبدیل به یک اصطلاح تحقیرآمیز شده است، در حالی که در واقع به معنای «عدم دانش یا اطلاعات» است.

چگونه احساسات ناخوشایند را بپذیریم؟

مطمئناً پذیرش احساس ناخوشایند آسان نیست، اما اگر می خواهید رشد شخصی را تجربه کنید، باید این کار را انجام دهید. اولین قدم شناسایی چیزهایی است که شما را آزار می دهد. شما باید بدانید که آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند. این به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید به دنبال چه نوع تجربه ای هستید. دانستن انگیزه‌های منحصربه‌فردی که شما را آزار می‌دهند و مواجه شدن با این چالش‌ها به جای انکار آنها، بهترین راه برای یادگیری و رشد است. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر یا درمان آکنه وجود دارد.

1 ریسک کنید و با انجام کارهای ناخوشایند خود را به چالش بکشید

کاری را انجام دهید که دوست ندارید، حتی اگر به بازخورد مثبت یا پاداش فوری منجر نشود. انجام دادن باعث ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد مهارت برای مقابله با مشکلاتی می شود که ممکن است در آینده خارج از منطقه امن شما ایجاد شود.

2. چیزهای جدید را امتحان کنید

یک غذا یا فعالیت جدید را امتحان کنید. سعی کنید ذهنی باز و منعطف داشته باشید. یک ذهن باز افق دید شما را گسترش می دهد و شما را در معرض تجربیات جدیدی قرار می دهد که می تواند به رشد شما کمک کند.

3. احساسات ناخوشایند حضور در یک محیط اجتماعی را بپذیرید

سعی کنید بیشتر اجتماعی باشید و احساسات ناخوشایند ناشی از آن را بپذیرید. با گذشت زمان، شرایط تغییر خواهد کرد و شما یاد خواهید گرفت که چگونه با افراد در زمینه های مختلف ارتباط برقرار کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

4. از متفاوت بودن نترسید

به جای اینکه سعی کنید مثل بقیه باشید، سعی کنید خودتان باشید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید متفاوت بودن و همرنگ نبودن با جمعیت هیچ اشکالی ندارد.

5. به راحتی عقاید، عقاید یا عقاید خود و دیگران را به چالش بکشید

کنجکاو باشید و سوال بپرسید. با این کار متوجه می شوید که دیدگاه های متفاوتی در دنیا وجود دارد و خوب است که دیدگاه های خود را داشته باشید. باید یاد بگیرید که افراد حتی می توانند از دیدگاه های مختلف کنار هم باشند و لحظات خوبی را تجربه کنند.

چگونه می توانیم در خارج از منطقه امن خود کمتر احساس آسیب پذیری کنیم؟

چگونه می توانیم در خارج از منطقه امن خود کمتر احساس آسیب پذیری کنیم؟

طبیعی است که وقتی خارج از منطقه امن خود هستید احساس آسیب پذیری کنید. اما سوال اینجاست که چگونه در این شرایط کمتر آسیب پذیر باشیم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در پاسخ به این سوال کمک می کند.

1 از مقایسه خود با دیگران دست بردارید و روی رشد شخصی خود تمرکز کنید

هر کس به روش خود رشد می کند. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، در عوض انرژی خود را روی خودتان متمرکز کنید. به اهداف خود و چگونگی دستیابی به آنها فکر کنید. شما فردی منحصر به فرد هستید و راه های رسیدن به اهداف خود شماست. مقایسه خود با دیگران فقط اوضاع را بدتر می کند.

2. از کوچک شروع کنید تا چیزهای جدید را امتحان کنید

بهترین راه برای شروع، برداشتن قدم های کوچک است. این ترس شما را از بین می برد و به تدریج شما را در معرض تجربیات جدید قرار می دهد.

3. به خود بگویید که دیگران خارج از منطقه امن خود هستند

هر کس در موقعیت متفاوتی قرار دارد، پس به خاطر داشته باشید که همه ممکن است مانند شما احساس ناراحتی کنند. این مهم است که بدانیم هرکسی با مشکلات خود سر و کار دارد. پذیرفتن موقعیت برای شما آسانتر خواهد بود وقتی بدانید که تنها شما نیستید.

4. ذهن آگاهی و مدیتیشن را تمرین کنید

دفعه بعد که در موقعیت ناخوشایندی قرار گرفتید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. می توانید با تمرین مدیتیشن یا هر تمرینی که به شما کمک می کند ذهن خود را متمرکز کرده و ناراحتی را از بین ببرید، آرامش از دست رفته را بازیابی کنید.

نتایجی که اظهار شده

اگر می خواهید بهترین باشید، باید واقعی باشید. خود واقعی شما لزوما نسخه فعلی شما نیست، که می تواند نقص های زیادی داشته باشد. خود واقعی شما وجود درونی شما یا ذهن برتر شماست.

دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، سعی کنید به جای دویدن به سمت او حرکت کنید. نگاهی به آن بیندازید و در مورد آن کنجکاو باشید. با این کار احساس ناخوشایند را بی کفایت تر می کنید و خود را قوی تر می کنید. سپس فکری را که این احساس را ایجاد کرده است شناسایی کنید و از این فرصت استفاده کنید تا بهترین نسخه از خود باشید.

تو گفتی

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که باعث ناراحتی شما شود؟ برای پذیرش این احساس و انتقال آن از چه استراتژی استفاده کردید؟ لطفا نظر خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.

نحوه خرید - مجموعه صوتی، غلبه بر خجالت و کمرویی

نحوه مقابله با اضطراب و کمرویی اجتماعی را در این مجموعه صوتی بیاموزید.

بنابراین می توانید شبکه اجتماعی خود را تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید